Zubní chirurgie, jinak zvaná stomatochirurgie se zabývá veškerými chirurgickými úkony v ústní dutině, od vytažení neboli extrakce zubů moudrosti, kořenů a zubů, odstranění části kořenových hrotů, excize útvarů, po exstirpace cyst a egalizace čelisti, příp. protetickou úpravu zubu a zubního lože. Při výkonu jednotlivých chirurgických procedur nabízíme možnost místního znecitlivění, které je maximálně šetrné a přizpůsobené jednotlivým pacientům. Samotnému úkonu předchází podrobné konzultace s pacientem, vyhotovení rentgenu chrupu a vyšetření postavení zubů.

Zuby moudrosti

Zuby moudrosti se často nevejdou do úst, rostou špatným směrem a jsou citlivější vůči zánětům v jejich okolí, neboť je velmi složité je dokonale čistit. Proto se pacienti nezřídka kdy rozhodnou zuby moudrosti vytáhnout. Zubní lékaři doporučují osmičky vytáhnout, pokud již došlo k zánětu okolní sliznice, nemají protiskus, jsou pouze z části prořezány do úst nebo jsou skloněné k sousednímu zubu, kde se nachází zánět či zubní kaz. Individuálně se lze domluvit i na vytažení více zubů moudrosti najednou (až čtyři zuby během jednoho zákroku, v němž nenastanou komplikace).

Vytažení zubu moudrosti probíhá za místího znecitlivění (lokální anestézie), případně aplikujeme pomocí injekce či tabletky celkové anestetikum (tzv.přispání), které u pacienta znecitliví vnímání bolesti, potlačí u něj napětí a zmírní strach. Pokud je pacient klidný a uvolněný, hrozí méně komplikací a chirurgický zákrok proběhne snáze. Následuje léčba antibiotiky, případně nasadíme léky proti bolesti (analgetika). Během této léčby při které doporučujeme 2-4 dny klidný režim, nejlépe v domácím prostředí, aby se sešitá rána v ústech kompletně zahojila. Během několika dnů od zákroku doporučujeme opakovanou návštěvu zubního lékaře pro kontrolu rány.